Документите от трудовото досие в електронен вид
Работодателят ще може да създава и съхранява част от документите от трудовото досие на служителя в електронен вид. Това предвижда публикуваният Проект за изменение на Кодекса на труда на страницата на МТСП
В момента:
Съгласно чл. 128б от КТ работодателят се задължава да води трудово досие на всеки работник или служител. Трудовото досие на работника или служителя се създава при постъпване на работа и в него се съхраняват документите във връзка с възникването, съществуването, изменението и прекратяването на трудовото правоотношение. До моомента липсваше законово основание за създаване и съхраняване на част от документите от трудовото досие на работника или служителя в електронен вид.
Какво се предвижда:
С проекта на Закона за изменение и допълнение на Кодекса на труда (ЗИД на КТ) се правят промени в чл. 128б.
Законопроектът предвижда създаване на възможност за изготвяне на документи, свързани с трудовото правоотношение, в електронен вид.
Промяната на чл. 128б КТ ще има положителен ефект за всички работодатели, тъй като ще се създадат по-добри възможности за организация на работния процес, оптимизиране на разходите за администриране на трудовото правоотношение, намаляване на административната тежест.
Съставянето на документи в електронен вид ще подобри процеса на информиране и обмен на документи между работодателя и работника или служителя
С оглед осигуряване защита на информацията и създаване на правила за реализиране на тази възможност, Министерският съвет ще определи вида и изискванията за създаването и съхраняването на електронните документи от трудовото досие.
Илюстрация:Designed by Freepik
Настоящото изложение има информативен и опознавателен характер. Изразява личното професионално мнение на авторите на сайта и не представлява конкретен съвет или консултация